Välkommen till min blogg

Jag heter Iris och är tre månader gammal, eller ung om ni så vill. Då är det väl dags att börja blogga så att alla små och stora framsteg jag gör dokumenteras så att mamma och pappa inte glömmer dom.

Jag föddes skrikande den 21 april 2009, klockan 15:46, efter en lång och skakig färd ut i stora världen. Pappa tyckte att jag såg ut som en utomjording för jag fick nån konstig sugsak på huvudet. Åt en liten tissetår och sen fick jag vila med pappa ett tag innan jag fick träffa mamma igen. Den första dagen sov jag mest, var ju så trött.

Sen har det rullat på och nu är jag tre månader. Ibland har jag lite svårt att sova men sen mamma slutade äta mjölk så har jag mindre ont i magen och det kliar inte längre på hela kroppen.

Under veckan som gått har vi hunnit med mycket. Jag har fått två sprutor på samma gång och det var inte roligt ska ni veta. Förstår inte hur mamma och pappa kunder utsätta mig för det. Men det värsta gick över när mamma matade mig lite. Sen har farmor och farfar hälsat på. Jag trivs så bra i farmors knä. Snart ska vi hälsa på dom så hon får rå om mig lite mer. En annan rolig sak var att jag och mamma var på öppenförskola med Signe och Maria. Jag blev så trött men det var så mycket barn och leksaker att titta på att jag inte kunde slappna av. Hoppas vi ska fara dit igen.  
 

Jag myser i farmors knä


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0